0
0
جمع کل: تومان

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هزینه ارسال برای سفارش‌های بیش از 680 هزار تومان رایگان می‌باشد
  • ارسال فوری در شهرهای تهران و مشهد
   هزینه ارسال برای سفارش‌های بیش از    680 هزار تومان رایگان می‌باشد
  • ارسال فوری در شهرهای تهران و مشهد
  •  

مدیریت در خانه داری + نکات کاربردی و طلایی

مدیریت در خانه داری

برای داشتن یک خانه همیشه تمیز و مرتب باید با برنامه ریزی تلاش کرد که هر روزه قسمت‌هایی از آن را مرتب کرده تا از تلنبار شدن کارها جلوگیری کرد، برای مدیریت در خانه داری می‌توانید یک برنامه بنویسید و در صورت انجام آن کار آن را تیک زده به این صورت شما از بهم ریختگی منزل خود جلوگیری می‌کنید. یکی از مزایای داشتن برنامه و پلن برای مدیریت در خانه داری این است که شما کمتر دچار استرس خواهید شد زیرا با انجام کارهای برنامه ریزی شده و تیک زدن آنها احساس آرامش خواهید کرد و اضطراب تان از بین خواهد رفت و کمتر دچار استرس می‌شوید. در ابتدای امر با توجه به بخشی از منزل که می‌خواهید تمیز کنید باید شوینده و پاک کننده مناسب آن قسمت را انتخاب کنید و سپس شروع به کار کنید. در بین برندهای موجود در بازار محصولات شوینده و پاک کننده نانوسان به دلیل قدرت پاک کنندگی بالا بین مصرف کنندگان از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

فهرست مطالب

 برای داشتن مدیریت در خانه داری می‌توانید با کمک اعضای خانواده خود تقسیم کار کنید، به این صورت که در هفته انجام دادن یک سری کارها را به همسر یا فرزندانتان محول کنید به این صورت بدون اینکه فشار کارها همیشه بر روی شما باشد یک خانه تمیز و مرتب دارید. با خرید محصولات نانوسان می توانید خانه خود را تمیز کنید.

شستشوی سینک

یکی از خواسته‌ها و آرزوی همیشگی خانم‌ها داشتن یک سینکی است که از تمیزی برق بزند به دلیل همین حساسیت همیشگی خانم‌ها به تمیزی سینک بسیاری از خانم‌ها از انواع مختلف روش‌ها و محصولات برای تمیز کردن سینک و براق کردن آن استفاده می‌کنند. روش‌های مختلفی برای برق انداختن سینک وجود دارد و انتخاب روش آن کاملا به شما بستگی دارد که می‌خواهید از روشهای طبیعی استفاده کنید یا از محصولات شوینده و پاک کننده کمک بگیرد.

جوش شیرین

بسیاری از خانم‌هایی که به مواد شوینده و پاک کننده صنعتی حساسیت دارند ترجیح می‌دهند که از که جوش شیرین استفاده کنند. برای استفاده از جوش شیرین در تمیز کردن سینک ابتدا باید سینک را کامل با گرم بشویید تا کثیفی‌های باقی مانده به طور پاک شوند سپس مقداری مشخص جوش شیرین را روی همه‌ی قسمت‌های سینک و حتی لوله‌های شیر آب ریخته و با یک فرچه نرم شروع به ساییدن آن کنید تا همه قسمت‌های سینک برق بیفتد و در آخر شروع به آبکشی کنید و بعد از آبکشی با یک دستمال تمیز همه قسمت‌های سینک و لوله آب را دستمال کشیده، به محض تمام شدن کار شما متوجه تمیزی و براقی سینک می‌شوید.

سرکه

یکی از برنامه‌های مدیریت در خانه داری استفاده از مواد کاملا طبیعی در تمیز کردن خانه است و یکی از همین موارد استفاده از سرکه در تمیزی و برق انداختن سینک می‌باشد به این صورت که باید مقداری از ترکیب سرکه و مایع ظرفشویی را با آب مخلوط کرده و روی کل سطح سینک ریخته و با یک اسکاچ تمیز شروع به سابیدن کنید و به آن حدود ۱۵ دقیقه وقت داده و بعد به طور کامل آبکشی کنید و با یک دستمال سینک را به طور کامل خشک کنید.

سالید مجیک نانوسان

اگر ترجیح شما برای تمیز کردن سینک تان استفاده از تمیز کننده‌های صنعتی است، استفاده از سالید مجیک نانوسان توصیه می‌شود. این محصول با خاصیت تمیز کنندگی چند منظوره و نداشتن ضررهای شوینده‌های اسیدی و حساسیت زا و همینطور دوستدار محیط زیست بودن به یکی از شوینده‌های محبوب خانم در این ایام تبدیل شده است.

تمیزی یخچال

یکی دیگر از نقاطی که خانم ها در مدیریت در خانه داری همیشه به آن  توجه خاصی دارند تمیزی یخچال است و یکی دیگر از قسمت‌های یخچال که تمیز کردن آن مقداری برای خانم‌ها چالش برانگیز است تمیز کردن لاستیک درب یخچال است. برای تمیز کردن یخچال و لاستیک در آن ابتدا باید شوینده مورد نظر خود را انتخاب کنید با توجه به کارکرد یخچال در نگهداری مواد غذایی نباید از شوینده‌هایی استفاده کرد که قدرت خیلی بالایی  داشته باشد و منجر به آسیب آن شود. برای شروع به تمیز کردن لاستیک درب یخچال ابتدا یخچال را از برق بکشید و بعد شوینده خود را با آب رقیق کرده و با یک اسفنج کاملا نرم به آرامی روی لاستیک درب یخچال بکشید و بعد با یک دستمال نم دار به آرامی مواد شوینده را روی سطح لاستیکی درب پاک کنید. 

تمیز کردن وسایل آشپزی

با استفاده روزمره خانم ها از وسایل آشپزخانه و آشپزی کردن این وسایل به مرور زمان لک دار می‌شوند یکی از حساسیت های خانم ها لکه دار شدن دستگیره در قابلمه ها است.
  برای مدیریت در خانه داری خانم‌ها وقتی به تمیز کردن دستگیره در قابلمه‌ها می‌رسند معمولا با چالش‌های فراوانی روبه رو می‌شوند، دستگیره در قابلمه به دلیل اینکه همیشه در معرض چربی ها هستند خیلی سریع لک شده و خیلی دیر پاک می‌شوند به همین دلیل خانم‌ها به دنبال پیدا کردن روشهای مختلفی هستند تا بتوانند لکه‌ها را سریع تر پاک کنند.
برای اینکار خانمها از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند مانند استفاده از ترکیب صابون رنده شده و پودر لباسشویی به این صورت که با درست کردن این مخلوط درب قابلمه‌ها در این محلول غوطه ور کرده  و سپس بعد گذشت زمانی حدود ۱۵ دقیقه با یک اسکاچ شروع به سابیدن دستگیره قابلمه‌ها می‌کنیم و بعد از آبکشی متوجه براق شدن دستگیره‌ها خواهید شد. 
بعضی  از خانم‌ها هم از جوش شیرین برای چربی زدایی دستگیره  قابلمه استفاده می‌کنند به این صورت که مقداری از جوش شیرین را روی دستگیره‌ها ریخته و با پودر صابون و اسکاچ آن را می سابند و بعد از آبکشی آن با آب جوش متوجه براقیت آن می شوند. 

تمیز کردن آینه‌ها

داشتن آینه‌هایی شفاف و بدون لک برای ماشین به یکی از چالش‌های همیشگی آقایان هنگام تمیز کردن ماشین تبدیل شده است. به همین دلیل تمیز کردن آینه با مایع شیشه شوی خودرو نانوسان به شما پیشنهاد می‌شود. 
شیشه شوی خودرو نانوسان به دلیل قدرت بالای پاک کنندگی و چربی زدایی باعث ایجاد دیدی واضح در هنگام رانندگی می‌شود و همینطور به دلیل خاصیت ضد یخی که دارد مانع یخ زدگی مخزن شیشه شور  در زمستان می‌شود. به دلیل فرمولاسیون به روزی که شیشه شوی خودرو نانوسان دارد علاوه بر فاقد بو بودن و عدم خاصیت اشتعال پذیری همینطور باعث می‌شود که عملکرد تیغه‌های پاک کننده روان تر نیز می‌شوند.

با طراوت نگه داشتن سبزیجات

تازه نگه داشتن سبزی خوردن از نکات مهم مدیریت در خانه داری است. به گفته متخصصان سلامت و تغذیه همه روزه باید مقداری معین میوه و سبزیجات مصرف کرد، سبزیجات به دلیل حجم بسیار بالای فیبر به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک شایانی می کند. اما یکی از مشکلات استفاده از گیاهان و سبزیجات در برنامه غذایی روزمره خرابی و پلاسیدن آنها است به همین دلیل تازه نگه داشتن سبزیجات از جمله سبزی خوردن تبدیل به یکی از نکات مهم مدیریت در خانه داری شده است.

چندین راه برای تازه نگه داشتن سبزی خوردن وجود دارد از جمله اینکه در هنگام خرید تمام سبزی ها را یکجا نشسته بلکه فقط به اندازه مقدار مصرف همان روز سبزی ها را شسته و مصرف کنید. نکته دیگر در تازه نگه داشتن سبزی ها این است که سبزی ها را بعد از شستشو به خوبی آب آنها را گرفته و از کیسه پارچه‌ای استفاده کنید، به هیچ وجه از کیسه پلاستیکی استفاده نکنید زیرا باعث زودتر پلاسیده شدن سبزی ها می‌شود. راه دیگری که در حفظ بهتر سبزی خوردن کمک می کند ریختن آنها در یک قابلمه رویی یا آلومینیومی است، به این صورت که بعد از شستن و آبکش کردن کامل سبزی ها ابتدا یک دستمال کاغذی در کف قابلمه قرار داده و سپس سبزی را داخل قابلمه ریخته و یک دستمال کاغذی دیگر را روی سبزی ها قرار داده و درب قابلمه را بسته و داخل یخچال بگذارید با این روش می توان سبزی های خوردن را به مدت طولانی تری تازه نگه داشت.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی از مهم ترین وسایل آشپزخانه است که قطعا سنگینی کار خانم ها را کم کرده است. اگر شما هم عادت به استفاده هرروزه از ماشین ظرفشویی تان دارید باید تمیز کردن این ماشین را جدی بگیرید به این دلیل که با تمیز کردن به موقع ماشین ظرفشویی عمر کاری آن را بالا برده و مانع ضرر و آسیب به آن خواهید شد.
برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی می توانید فیلتر آن را عوض کنید سپس با کمک یک مسواک و همینطور سرکه سفید قسمت‌هایی که جرم دارد را به آرامی بسابید، حتی می‌توانید از جوش شیرین نیز استفاده کنید به این صورت که مقداری جوش شیرین را درون محفظه ریخته و بگذارید ماشین ظرفشویی تان برای مدتی کار کند و شما خیلی سریع متوجه تمیزی ماشین ظرفشویی ‌تان خواهید شد علاوه بر اینها جوش شیرین خاصیت ضد بو دارد و باعث از بین بردن بوی بد داخل ماشین ظرفشویی می‌شود.

جرم گیری قوری و کتری

برای داشتن یک چایی خوش عطر و طعم شما باید به موارد زیادی توجه کنید از جمله داشتن یک چای مرغوب یا اضافه کردن هل یا گلاب و زعفران و همینطور یک کتری و قوری خوب.
کتری و قوری از این جهت در طعم و مزه چای می‌توانند تاثیر بگذارند که در صورتی که شما کتری و قوری داشته باشید پر از جرم آب، هنگام جوشاندن آب برای چای آب شما کدر و بدرنگ شده و در نتیجه چای شما نیز کدر و بدرنگ خواهد شد.
جرم گیری کتری و قوری تبدیل به یکی از نکات مدیریت در خانه داری شده است. یکی از راههای طبیعی از بین بردن رسوب ریختن مقداری سرکه و آب است و سپس به آن اجازه دهید که به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد تا بطور کامل جرم گیری شود و در دور بعدی می‌توانید کتری را فقط با آب خالی جوشانده تا تمام بوی نامطبوع آن از بین رود.
یک روش دیگر برای جرم گیری کتری و قوری استفاده از نوشابه است در ابتدا شاید تعجب کنید که چرا نوشابه اما باید بدانید که نوشابه خاصیت جرم زدایی فراوانی دارد برای این کار کل کتری و قوری خود را پر از نوشابه کرده و روی گاز قرار دهید تا به نقطه جوش آید، سپس به آن فرصت داده تا سرد شده و بعد از شستشو متوجه قدرت جرم زدایی بالای نوشابه خواهید شد.

بهترین روش نگهداری میوه ها

همیشه توصیه شده است که چندین واحد میوه مصرف کنید. میوه ها به دلیل دارا بودن مقدار زیادی ویتامین و مواد آلی تاثیر زیادی در سلامت پوست و موی ما دارد. به همین دلیل نکات تازه نگه داشتن و کپک نزدن میوه‌ها داخل یخچال برای مدیریت در خانه داری بسیار گسترده است. در ابتدا باید علت کپک زدن میوه‌ها را بررسی کرد بیشترین عامل کپک زده میوه‌ها رطوبت است که این رطوبت می تواند به دلیل خیسی کیسه میوه‌ها باشد.

برای جلوگیری از کپک زدن میوه‌ها راه‌های زیاد وجود دارد از جمله اینکه به یکباره مقدار زیادی میوه را یکجا نگیرید با این کار می توان از زیادی ماندن میوه و کپک زدن آن تا حد زیادی جلوگیری کرد. یکی دیگر از نکات مهم مدیریت در خانه داری که از کپک زدن میوه‌ها جلوگیری می‌کند تمیز کردن مرتب یخچال است با این کار رطوبت یخچال از بین رفته و مواد غذایی دیر تر خراب می‌شوند.

مورد دیگر که با رعایت آن می‌توان از کپک زدن میوه‌ها جلوگیری کرد این است که میوه‌ها را خیس در یخچال قرار ندهید و همیشه از قبل با یک دستمال به طور کامل خشک کنید و یا اینکه اگر می‌خواهید آن را در ظرفی قرار دهید حتما هوای اضافی داخل ظرف را به طور کامل بگیرید و اینکه اگر دیدید که میوه‌ای کپک زده سریع آن را دور انداخته چون اگر در کنار بقیه دیگر میوه‌ها بماند روند کپک زدن آنها را نیز تسریع می بخشد.

تمیز کردن ماشین لباس‌شویی

ماشین‌لباس شویی اختراعی بود که با تولید آن بار زیادی را از روی دوش خانم‌ها و مادران برداشت و دیگر نیاز نبود که هر روزه مادران مقدار زیادی لباس را با دست بشویند. بدون شک لباس‌شویی یکی از وسایل برقی مهم و گران قیمت هر خانه‌ای است به همین دلیل باید در تلاش بود که آن را به بهترین شکل ممکن سالم نگه داشت.

تمیز کردن لباس‌شویی نکات مهمی در مدیریت در خانه داری دارد و می توان از روش‌های مختلفی کمک گرفت، از جمله این روش‌ها استفاده از مواد طبیعی که در هر خانه پیدا می‌شود مانند جوش شیرین و سرکه است به این صورت که مقداری جوش شیرین را به اندازه نصف پیمانه در زبانه پودر ماشین‌لباس شویی بریزید و به مقدار نصف پیمانه سرکه را در محفظه ماشین لباس‌شویی ریخته و ماشین لباس‌شویی را روی درجه ۹۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده و ماشین‌لباس شویی را روشن کرده بعد از اتمام کار ماشین لباس‌شویی شما به سرعت متوجه تمیزی ماشین لباس شویی‌تان خواهید شد.

یکی دیگر از قسمت‌های ماشین لباس‌شویی که زودتر از بقیه‌ی قسمت‌های آن کثیف شده، قسمت محفظه جاپودری است که برای تمیز کردن این قسمت می‌توانید آن را در آورده و با استفاده از مواد شوینده و اسکاچ آن را تمیز کرده و بعد از شستشو آن را سر جای خود قرار دهید.

نذاشتن وسایل بهداشتی در سرویس بهداشتی

همیشه به گفته کارشناسان نباید وسایل بهداشتی را داخل سرویس بهداشتی گذاشت و این حجم زیاد میکروب ها در دستشویی باعث آسیب رساندن به وسایل داخل دستشویی از جمله مسواک می‌شود. به گفته متخصصان سلامت هرگز نباید مسواک خیس بدون سرپوش را داخل دستشویی گذاشت به این دلیل که باکتری های موجود در دستشویی به راحتی جذب مسواک خیس شده و باعث آلودگی آن می‌شود. از جمله دیگر وسایلی که نباید در سرویس بهداشتی قرارداد حوله‌ها، داروها، لوازم آرایشی، عطر، تیغ اصلاح و لاک هستند.

تمیز کردن اجاق گاز

یکی دیگر از قسمت‌های آشپزخانه که تمیزی آن تاثیر زیادی در مرتب به نظر رسیدن آشپزخانه دارد، تمیزی اجاق گاز است. اجاق گاز به دلیل اینکه همیشه در معرض چربی و آلودگی قرار دارد زودتر از بقیه‌ی وسایل لک می شود. روش‌های مختلفی برای تمیزی اجاق گاز وجود دارد از جمله استفاده از مواد طبیعی مانند جوش شیرین، سرکه و آبلیمو. به این صورت که می‌توانید از ترکیب جوش شیرین و نمک با مقداری آب یک ماده خمیری شکل درست کنید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه با یک فرچه یا اسکاچ بسابید سپس با یک دستمال مرطوب سطح گاز را تمیز کنید. یا اینکه می‌توانید از شوینده‌های صنعتی استفاده کنید و بین برندهای موجود می توانید از چربی زدا و موتور شوی نانوسان استفاده کنید.

خرید چربی زدا و موتور شوی نانوسان

چربی زدا و موتور شوی نانوسان با قدرت چربی بری فوق العاده، فاقد ترکیبات مضر، بدون آسیب به بافت وسایل و سرعت تمیز کنندگی بالا به یکی از محصولات پرطرفدار این روز ها تبدیل شده است. یکی دیگر از مزیت‌های این محصول استفاده راحت از آن است به این صورت که ابتدا سطح گاز را تمیز کرده و بعد مقداری از محلول چربی زدا و موتور شوی نانوسان را روی سطح گاز و یا هود خود اسپری کرده و بعد از خود ۵ دقیقه گاز و هود خود را با دستمال آغشته به آب گرم پاک کنید.

تمیز کردن اتو

اتو یکی از پرکاربردترین وسایل برقی هر خانه‌ای است که بسیاراستفاده می شود به همین دلیل باید به تمیزی آن اهمیت داد. تمیز کردن کف اتو یکی از نکات خانه داری است و باید به آن اهمیت ویژه ای داد به این دلیل که کف اتو در تماس با لباس‌های شما ممکن است که لک شده و رنگ کف اتو تغییر می‌کند و باعث می‌شود که لباس‌هایی که با آن اتو می‌کنید هم تغییر رنگ داده به همین دلیل باید از روش‌های مختلفی برای تمیز کردن کف اتو استفاده کرد.

یکی از راه های تمیز کردن کف اتو استفاده از خمیر دندان است به این صورت که خمیر دندان را روی قسمتهای لک شده بمالید و سپس بعد از چند دقیقه با یک دستمال سطح اتو را تمیز کنید.
در صورتی که منافذ کف اتو را رسوب گرفته می توانید از گوش پاک کن استفاده کنید تا رسوبات منافذ را پاک کنید.

طول عمر جارو برقی

جاروبرقی یکی دیگر از وسایل برقی پر استفاده هرخانه‌ای است که برای نظافت و غبارروبی استفاده می‌شوند. استفاده طولانی مدت از جارو برقی باعث استهلاک و خرابی آن می شود به همین دلیل باید از روشهایی استفاده کرد که باعث افزایش طول عمر جارو برقی شود. یکی از روش ها برای افزایش طول عمر جارو برقی این است که کیسه جارو برقی را همیشه به موقع تمیز کنید و از انباشت گرد و غبار و اشغال جلوگیری کنید، تمیز کردن زود به زود کیسه‌ی جاروبرقی باعث افزایش طول عمر آن می‌شود.

یکی دیگر از نکات مهمی که باید حتما به آن توجه کرد جلوگیری از داغ شدن جاروبرقی به هنگام استفاده است، به این صورت که اگر قرار است چندین فرش را با آن جارو بکشید بعد از جارو کشیدن فرش جاروبرقی را خاموش کرده و به آن فرصت خنک شدن بدهید.
نکته‌ی دیگری که  بسیار حائز اهمیت است محلی است که جارو برقی را در آن نگهداری می‌کنید، به این صورت که نباید جارو برقی را در معرض نور و تابش مستقیم آفتاب قرار داد یا اینکه جارو برقی را در محیطی نم دار نگهداری کرد زیرا در طولانی مدت باعث آسیب رسیدن به قطعات داخلی جارو برقی شده و طول عمر آن را کاهش می‌دهد.
حتما برای شما هم پیش آمده است که هنگام استفاده از جارو برقی سیم آن از برق کشیده شود و جارو برقی به یکباره خاموش شود، در ابتدا اینکه طول سیم را با محلی که می‌خواهید جارو برقی بکشید تطبیق دهید و سیم را به نزدیک ترین پریز وصل کنید، زیرا در طولانی مدت و کشیدن همیشگی سیم جارو برقی از پریز باعث قطع شدن سیم‌های نازک درون سیم جارو برقی می‌شود و همین می‌تواند باعث اتصالی در سیم جارو برقی شده و در نهایت موجب سوختن دستگاه برقی شما شود. 
 

نگهداری از ادویه‌ها

 در دنیای پر تنوع‌‌ غذایی ادویه‌ها مانند جادوهایی رنگارنگ به نظر می‌رسند و خوش عطر و طعم کردن غذا به عهده آنها است. اما ادویه‌ها هم مانند هر ماده مصرفی طرز نگهداری و انقضایی دارند و باید برای نگهداری آنها از یکسری اصول پیروی کرد.
یکی از اصول ابتدایی نگهداری از  ادویه جات این است که  باید در محیطی خشک و به دور از رطوبت نگهداری شوند و همینطور اینکه باید از تابش مستقیم نور به دور باشند حتی همیشه پیشنهاد می‌شود که کابینت  ادویه جات‌ها نزدیک اجاق گاز نباشد چون گرما باعث آسیب رسیدن به ادویه‌ها می‌شود. در ابتدا به این نکته مدیریت در خانه داری دقت کنید که هر ادویه‌ای تاریخ انقضای خاص خود را دارد و بعد از گذشتن از تاریخ مربوطه باید دور انداخته شوند، برای مثال تاریخ انقضای ادویه‌ای مانند زنجبیل یک سال است و ادویه‌های پودری مانند زردچوبه بین یک تا سه سال است.
یکی از بهترین ظروف نگهداری از ادویه‌ها نگهداری آنها در ظروف در دار شیشه‌ای در کابینت است
و نکته‌ی دیگری که بسیار حائز اهمیت است این است که اگر ادویه را می‌خواهید استفاده کنید حتما از قاشق مخصوص خودش یا یک قاشق تمیز استفاده کنید و به هیچ وجه قاشق خیس یا روغنی را در آن فرو نکنید.

نکات مربوط به استفاده از ماشین لباس‌شویی

ماشین لباس‌شویی به عنوان  وسیله‌ی برقی که در اکثر خانه‌ها وجود دارد و کار شستشوی لباس‌ها را برعهده دارد، هر ماشین لباس‌شویی از طول عمر خاصی برخوردار است که در صورتی که به نکات مربوط به نگهداری آن دقت نشود باعث کاهش طول عمر آن می‌شود.
یکی از نکات مدیریت در خانه داری استفاده بیش از اندازه شوینده در ماشین لباس‌شویی است، شوینده‌های ماشین لباس‌شویی به صورت‌های مختلفی مانند پودر، قرص و مایع وجود دارند که هر کدام از اینها مزیت و ضعف‌های خاص خود را دارند. از جمله‌ی آنها این است که استفاده پودر به جای مایع در طولانی مدت باعث آسیب  به محفظه‌ی ماشین لباس‌شویی می‌شود.
ما از شوینده‌ها برای تمیز کردن لباس‌ها در ماشین لباس‌شویی استفاده می‌کنیم اما به این نکته توجه نمی‌کنیم که استفاده زیاد از شوینده‌ها نه تنها باعث تمیزی بیشتر نمی‌شود بلکه باعث آسیب به ماشین لباس‌شویی نیز می‌شود. اولین واکنش ماشین لباس‌شویی شما به استفاده از شوینده زیاد، تحویل دادن لباس‌هایی است که هنوز کف دارند و به خوبی آبکشی و تمیز نشده اند و لکه‌های سفیدی روی آنها دیده می‌شود.
دومین واکنش ماشین لباس‌شویی می‌تواند دیدن رسوب‌های شوینده در محفظه‌ی آهنی ماشین لباس‌شویی باشد که در طولانی مدت باعث ایجاد بوی بد داخل ماشین شما خواهد شد.
به همین دلیل همیشه پیشنهاد می شود که شوینده را به اندازه کافی و درست استفاده کنید، به طور مثال مقدار شوینده مورد نیاز شما بستگی به عواملی مانند: حجم و مقدار لباس و میزان کثیفی یا تمیزی آن دارد به همین خاطر نمی‌شود از یک نسخه‌ی کلی و جامع پیروی کرد. همیشه به یاد داشته باشید که روی محصولات را بخوانید، زیرا معمولا درباره مقدار مصرفی برای لباس‌ها و نحوه مصرف نکاتی را نوشته‌اند.

نکات تمیز اتو زدن

همیشه اتو زدن جلوه‌ای خاص را به لباس‌ها می‌دهد اما اتو زدن از آن  دسته از کارهایی است که شامل نکات ظریف خانه داری می‌باشد، به این منظور که شما نمی‌توانید از یک دمای اتو  برای انواع لباس استفاده کنید و باید حتما به جنس لباس دقت کنید که لباس شما نخی، سیلک، پشمی یا پلاستیکی است.
سپس باید دکمه‌های لباس را بسته و لباس را در سطح صافی قرار دهید.
اما گاهی پیش می آید که شما می‌خواهید یک خط اتو را از روی شلوار یا مقنعه‌ از بین ببرید اما نمی‌توانید، علت جا ماندن خط اتو روی لباس  یکی از نکاتی است که ترفندهای خاص خود را دارد. یکی از علت‌های جا مانده خط روی لباس این است که لباس را روی سطح صافی قرار نداده‌اید یا اینکه دمای اتوی شما روی بیش اندازه تنظیم شده است.

جمع بندی

هر خانمی به دنبال این است که منزل خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند و مدیریت در خانه داری بر خلاف تصور عموم اصلا کار راحتی نیست و پراز نکته است به همین  دلیل خانم‌ها به دنبال بهترین ترفندها و روش‌ها هستند که خانه خود را به بهترین نحو ممکن اداره کنند. برای اینکار بسیاری از خانم‌ها اهل نوشتن برنامه هستند  به این صورت که هر روز یک کار خاص را انجام می‌دهند و به این ترتیب در طول هفته حجم گسترده‌ای از کارها انجام می‌شود و با تیک زدن آن احساس آسودگی و آرامش خیال می‌کنند.
بسیاری از خانم‌ها برای مدیریت در خانه داری بهتر کارها را بین اعضای خانواده تقسیم کرده و به این صورت با تقسیم وظایف علاوه بر سریع تمام شدن کارها، سنگینی وظایف روی دوش شخص خاصی احساس نمی‌شود. 
یکی  از رمزهای مدیریت در خانه داری که اکثر خانم‌ها به این نکته معتقد هستند این  است که هر وسیله‌ای که استفاده شد سریع بعد از استفاده درست سر جای خود قرار دهید این نکته به سادگی می تواند باعث ایجاد نظم و انضباط  در منزل شما شود. اگر یاد  بگیرید و عادت کنید که هر وسیله  را بعد از استفاده سر جای خود قرار دهید خانه داری برای شما تبدیل به راحت‌ترین کار دنیا خواهد شد.

سوالات متداول

بهترین روش برای تمیز کردن نوار لاستیکی درب یخچال انتخاب یک شوینده مناسب و رقیق کردن آن با آب است و سپس با کمک یک پد نرم قسمت‌های لاستیکی را به آرامی بسابید و در آخر با یک دستمال نم دار آن را به طور کامل پاک کنید.

اگر همیشه سبزی خوردن را به اندازه مصرفی بگیرید و تازه تازه مصرف کنید خیلی بهتر است، می‌توانید درست قبل از مصرف سبزی‌ها را شسته و در کیسه پارچه‌ای بگذارید و همینطور می‌توانید برای نگهداری از سبزی خوردن از قابلمه رویی یا آلومینیومی کمک بگیرید.

مایع شیشه شوی خودرو نانوسان با بهره گیری از به روز ترین فرمولاسیون‌های روز جهانی بدون داشتن ترکیبات مضر و بدون بو و همینطور قدرت پاک کنندگی زیاد و داشتن قابلیت ضد یخ تبدیل به یکی از برندهای محبوب شیشه شوی خودرو ها شده است.

 
نگهداری میوه‌ها در طولانی مدت یکی از نکاتی است که مدیریت در خانه داری خاصی را می‌طلبد.  به این منظور همیشه پیشنهاد می‌شود که میوه‌ها را در نایلون یا پلاستیکی که خیس است نگهداری نکنید و حتما میوه‌ها را خشک کرده و سپس در یخچال قرار دهید.
اگر دیدید که میوه‌ای کپک  زده بهتر است هرچه سریع‌تر آن را خارج کرده چون باعث می‌شود روند کپک زدن در بقیه‌ی میوه‌ها افزایش یابد. و از گرفتن هوای اضافی کیسه‌ای که میوه‌ها داخل آن است غافل نشوید.

                                                                                             واحد تحقیق و توسعه: فروشگاه سان سلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *