0
0
جمع کل: تومان

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هزینه ارسال برای سفارش‌های بیش از 680 هزار تومان رایگان می‌باشد
  • ارسال فوری در شهرهای تهران و مشهد
   هزینه ارسال برای سفارش‌های بیش از    680 هزار تومان رایگان می‌باشد
  • ارسال فوری در شهرهای تهران و مشهد
  •  

بهترین روش های تمیز کردن مبل

بهترین روش تمیز کردن مبل

با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

با نزدیک شدن به ایام عید و خانه تکانی، دغدغه خانم‌ها برای گردگیری و تمیزی و شستشو افزایش پیدا می‌کند. و یکی از وسایلی که تمیزی و تمیز کردن آن برای خانم‌ها یک کار چالشی محسوب می‌شود مبل‌ها هستند، مبل‌ها به واسطه اینکه در طول روز مورد استفاده زیادی قرار می‌گیرد بیشتر کثیف می‌شوند. مبل‌ها فرق نمی‌کنند که از چه مدل و نوعی باشند می‌تواند راحتی، کلاسیک و یا استیل باشد در هر صورت می‌توانند به خانه گرما ببخشند و جلوه‌ای خاص را به منزل شما بدهد. مبل‌های شما می تواند به هر دلیلی کثیف شوند از ریختن غذا توسط خود یا فرزندانتان یا کثیف شدن آن توسط حیوانات خانگی‌تان یا ریختن مایعات مانند چایی یا قهوه باشد به همین دلیل باید از روش های مختلفی برای تمیز کردن مبل‌هایتان استفاده کنید گرچه از نظر هر خانمی بهترین روش‌های تمیز کردن مبل متفاوت است که با صنعتی تر شدن هرچه بیشتر جامعه تمایل خانمها به استفاده از محصولات شوینده شیمیایی دارند، به همین دلیل بازار رقابت تنگاتنگی بین برندهای محصولات تمیز کننده و پاک کننده مبلمان در بازار و مارکت وجود دارد. در بین برندهای موجود برای تمیز کردن مبلمان محصولات شوینده و پاک کننده نانوسان در حال حاضر به یکی از برندهای محبوب میان مصرف کنندگان تبدیل شده است.

فهرست مطالب

نکات مهمی که باید قبل از تمیز کردن مبل‌ها رعایت کرد

یکی از اولین نکات مهم بهترین روش‌های تمیز کردن مبل که باید قبل ازشروع تمیز کردن مبلمان خود به آن دقت کنید جنس پارچه‌ی مبلتان است، شما نمی‌توانید از هر روشی که دوست داشتید یا هر نوع محصول شوینده و پاک کننده‌ای استفاده کنید. در صورتی که این امر مهم را نادیده بگیرید و  بدون دقت به جنس  پارچه مبلمانتان از هر تمیزکننده‌ای استفاده کنید احتمالا با آسیب به پارچه مبل خود باعث از رنگ و رو رفتن آن شوید که این باعث می‌شود مبل‌هایتان قدیمی تر نشان داده شوند. 
برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید در هنگام خرید مبل از فروشنده درباره جنس پارچه‌های مبلی که خریداری کرده اید اطلاعات لازم را بپرسید  بدین ترتیب می‌توانید با انتخاب درست محصولات تمیز کننده و پاک کننده از وارد شدن هرگونه ضرر مالی جلوگیری کنید.
یکی دیگر از نکات بهترین روش‌های تمیز کردن مبل این است که قبل از استفاده از هر نوع محصول شوینده حتما قبل از شروع مبل‌هایتان را جارو بکشید برای اینکار می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید، دلیل اصلی استفاده از جاروبرقی برای از بین بردن ذرات، غبار ها یا تکه های بزرگ  آلودگی این است که شما با این  کار باعث می‌شوید در هنگام استفاده از محصولات شوینده، پاک کننده‌ها بهتر بر روی لکه های مورد نظر عمل کنند. برای این کار بهتر است قبل از شروع تمام سطح مبل‌هایتان را با جارو برقی کاملا تمیز کنید برای تمیزی بیشتر کوسن ها را از روی مبل برداشته و  آنها را جداگانه جارو بکشید. 
اگر حیوان خانگی  مانند سگ یا گربه دارید احتمالا دیدن مبل‌هایتان پر از موهایشان یک امری طبیعی باشد برای بهتر تمیز شدن مبل‌هایتان بهتر است قبل از شروع  موهای حیوانات خود را با یک برس یا فرچه خاص از روی مبلمان پاک کنید، با برداشتن و تمیز کردن موهایشان از روی مبل تمیز کردن نهایی مبل‌هایتان بسیار راحت‌تر می‌شود. 
یکی دیگر از نکات بهترین روش‌های تمیز کردن مبل که بعضی اوقات توسط خانم‌ها نادیده گرفته می‌شود این است که، هنگامی که مبل هایی دارند که از ترکیب پارچه و چوب همزمان استفاده شده است به قسمتی چوبی مبلمان خود به اشتباه آسیب وارد می‌کنند، به این صورت که وقتی شما مبلمانی از دو جنس دارید ملزم هستید که در ابتدا قسمت چوبی را کامل دستمال کشیده و غبار روبی کنید و سپس با استفاده از یک پارچه یا دستمال روی آن را به صورت کامل بپوشانید چون شما هنگامی که بخواهید از محصولات شوینده و تمیزکننده لکه‌ها برای سطح  پارچه ای مبل‌هیتان استفاده  کنید،  برخورد محصولات شوینده به چوب باعث آسیب به بافت چوبی مبلها می‌شود، بنابراین بهتر است با پوشاندن سطح چوبی و استفاده از محصولات مناسب مبلمان های چوبی از وارد شدن آسیب به آنها جلوگیری کنید.

از چه روش‌هایی برای تمیز کردن مبل استفاده کنیم؟ 

راه‌های مختلفی برای تمیز کردن مبلمان ها وجود دارد و این به شما و جنس مبلی که دارید بستگی دارد که از چه روشی استفاده میکنید، در این مطلب تلاش شده تا تعدادی از بهترین روش‌های تمیز کردن مبل ارائه شود :

۱. استفاده از بخارشوی یا مبل شوی

قبل از استفاده از بخار شوی دفترچه دستورالعمل‌های آن را به طور کامل مطالعه کنید و آن را روی درجه‌ای تنظیم  کنید که به جنس پارچه مبل‌هایتان آسیب نرساند و بهتر است قبل از شروع یک سطح کوچک را به صورت آزمایشی انجام دهید که از نرسیدن آسیب به مبل‌هایتان مطمئن شوید. 
در هنگام استفاده از بخارشوی حتما در و پنجره هارا باز بگذارید تا روند خشک شدن مبل هایتان سریع تر انجام شود و به هیچ وجه روی مبل های خیس ننشینید یا پارچه‌ای روی  آنها نکشید و تا پایان خشک  شدن مبل ها جریان هوا را تازه نگه دارید. 

۲. استفاده از سرکه و آب اکسیژنه

اگر قصد استفاده از روش های خانگی و کم هزینه را دارید،  سرکه و آب اکسیژنه گزینه‌های مناسبی هستند. اما باید به این نکته توجه کنید که این ترکیب مناسب پارچه‌هایی با رنگ های روشن هستند و می‌توانند به پارچه‌هایی با رنگ های تیره آسیب برساند.
برای درست کردن این ترکیب بهتر است که ابتدا به نسبت مساوی سرکه خود را با آب رقیق کرده و به اندازه ۴ الی ۵ قاشق آب اکسیژنه به آن اضافه کنید و این دو را خوب باهم مخلوط کنید، بهتر است این محصول را بر روی لکه‌های مورد نظر خود اسپری کرده و زمان بدهید که اثر کند اما باید قبل از خشک شدن با یک دستمال مرطوب و نم دار آن را پاک کنید. 

۳. استفاده از جوش شیرین

در میان بهترین روشهای تمیز کردن مبل؛ جوش شیرین یکی از قدیمی ترین ماده‌های  مورد استفاده خانم‌ها از قدیم الایام است. اما این نکته را به یاد داشته باشید که جوش شیرین را برای تمیز کردن مبل‌هایی که جنس پارچه‌ای دارند استفاده می‌کنند.

روش استفاده از جوش  شیرین به این صورت است که باید مقداری از جوش شیرین را روی مبل ریخته و  به آن زمان کافی بدهید و در نهایت مبل خود را جاروبرقی بکشید.

لکه بر فرش و مبلمان نانوسان

در میان بهترین روش‌های تمیز کردن مبل، قطعا شوینده‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها هستند. مبلمان‌ها  جزئی از وسایل گران قیمت هر خانه محسوب می‌شوند که باید در جهت نگهداری درست آن تلاش کرد به همین دلیل باید به دنبال  بهترین شوینده های موجود در بازار بود که یکی از این محصولات لکه بر فرش و مبلمان نانوسان می‌باشد. لکه بر فرش و مبلمان نانوسان به دلیل فرمولاسیون قویی و به روزی که دارد دارای قدرت پاک کنندگی بالایی در انواع لکه‌ها دارد.

یکی از ویژگی‌هایی که محصولات نانوسان مخصوصا لکه بر فرش و مبلمان دارا هستند این است که، نسبت به برندهای مشابه در بازار ضرر کمتری دارند و دیگری پاک کردن طیف گسترده‌ای از لکه‌ها می‌باشد. خیلی سخت می‌شود شوینده‌ای را پیدا کرد که بتواند همزمان لکه چایی، غذا، روغن و جوهر را پاک کند اما با خرید محصولات نانوسان می‌توانید مطمئن شوید که با یک تیر چند نشان زده‌اید.

لکه بر فرش و مبلمان نانوسان با قدرت بالای لکه بری بدون اینکه آسیبی به بافت و الیاف پارچه مبلمان بزند تبدیل به یکی از بهترین روش‌های تمیز کردن  مبل شده‌است. 

و همینطور برای خانم‌هایی که به مواد سفید کننده حساسیت دارند گزینه مناسبی برای استفاده می‌باشد چون به دلیل فاقد بودن ترکیبات مضر و همینطور فاقد بودن ترکیبات سفید کننده باعث عدم بروز واکنشهای آلرژیک می‌شود.

مبل‌های رنگ روشن را چگونه تمیز کنیم؟

یکی از ترند های جدید طراحی داخلی منازل استفاده از رنگهای روشن و خنثی به خصوص رنگ مبلمان می‌باشد که این خود از یک جهت باعث زیبایی و باز تر نشان دادن  خانه  می‌شود از جهتی دیگر یک  سری دردسرهای مخصوص خود را دارد مانند  کثیف شدن زود به زود آن .

مبل‌های رنگ روشن به این دلیل که زودتر کثیف می‌شوند را باید زود به زود تمیز کرد و نمی‌توان از هر روشی برای تمیز کردن آن استفاده کرد، نخستین قدم این است که نگذارید مبل‌ها کثیف شوند برای اینکار می‌توانید از کاور مبلمان استفاده کنید.

کاور و روکش مبلمان یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از کثیف شدن مبلمان رنگ روشن است، و با این روش دیگر نگران کثیف شدن و  رنگ گرفتن  مبل‌ها نخواهید بود و هر وقت که اراده کنید می‌توانید روکش و کاور ها را شسته و مجددا استفاده کنید.

یکی از بهترین روش‌های تمیز کردن  مبل روشن این است که در ابتدا مبل‌ها  را کامل با جاروبرقی جارو زده و اگر حیوان خانگی دارد با یک فرچه مخصوص موهای آن را جمع کرده  سپس در قدم دوم روی سطح مبل و قسمت‌هایی که لکه دارد را با یک دستمال خیس کرده و  سپس محلول شوینده و تمیز کننده مبلمان رنگ روشن را روی لکه‌ها اسپری کرده و به آن زمان کافی بدهید که اثر خود را بگذارد و در نهایت با یک  اسفنج نم دار تمیز  کرده و بهتر است تا زمانی که مبل‌ها کامل خشک نشده‌اند روی آن‌ها چیزی نندازید و جریان هوا را با باز نگه داشتن در و پنجره تازه نگه‌ دارید. 

 

جمع بندی

مبلمان یکی از وسایلی است  که در خانه نسبت به دیگر وسایل بیشتر به چشم می آید و جلوه‌ای خاص را به خانه می‌دهد، که با توجه به قیمت که در بازار دارند باید در حفظ و نگهداری آن کوشا بود.
حالا در این ایام و نزدیک شدن به ایام عید و خانه تکانی مادران و خانم‌ها در پی تمیز کردن  منزل و  پذیرایی دغدغه تمیز کردن مبلمان را دارند و همگی به اتفاق به دنبال پیدا کردن بهترین روش‌های تمیز کردن مبل هستند، قبل از هرچیزی در ابتدا باید به جنس و نوع پارچه مبلمان دقت کرد آیا مبلمان شما چرم است یا استیل یا نه از نوع مخملی است؟ پاسخ به این سوال می‌تواند راه‌ حلی باشد برای پیدا کردن بهترین روش‌های تمیز کردن مبل و در آخر با توجه به جنس پارچه مبلمان یک شوینده یا روش را انتخاب کرد. برای انتخاب شوینده باید به یک سری نکات توجه  کرد از جمله اینکه شوینده را باید با توجه به جنس پارچه انتخاب کرد تا از آسیب به پارچه مبلمان  جلوگیری کنند.
حتی خانم‌هایی که مشکلات حساسیت به یک سری سفید کننده و یا شوینده دارند یا اینکه از یکسری بیماری مانند آسم یا سل رنج می‌برند باید حتما در انتخاب شوینده و تمیز کننده دقت  کنند و از شوینده‌هایی استفاده کنند که فاقد ترکیبات مضر و ترکیبات سفید کننده باشد به همین دلیل باید بین برندهای شوینده در بازار محصولی را انتخاب کنند که دارای این ویژگی ها باشد. در بین محصولات موجود در بازار و مارکت لکه بر فرش و مبلمان نانوسان به دلیل قدرت پاک کنندگی بالا، قابلیت لکه بری قوی و  بدون  آسیب رساندن به بافت و الیاف پارچه به یکی از برند های محبوب تبدیل شده است.

سوالات متداول

قبل از تمیز کردن مبلمان خود حتما به جنس پارچه آن دقت کنید و یا هنگام خرید مبلمان از فروشنده اطلاعات کافی و لازم را درباره جنس پارچه به دست آورید و درباره  بهترین شوینده از آنها  سوال کنید. نکته دیگر که باید به آن توجه این است قبل از استفاده از هر نوع شوینده‌ای مبلمان خود را به طور کامل غبارروبی کنید و اگر مبلمانی دارید که از دوقسمت چوبی و  پارچه‌ای دارد حتما روی  قسمت چوبی آن پارچه‌ای بکشید تا مواد شوینده به آن آسیب نرساند.

از نظرهر خانمی بهترین روش‌های تمیز کردن  مبل فرق دارد و اصولا هر خانمی روش مخصوص خود را دارد. اما به طور کلی خانم‌ها از روش‌هایی مانند استفاده از جوش شیرین، یا ترکیب سرکه  و آب اکسیژنه یا استفاده از شوینده‌های صنعتی و لکه بر فرش و مبلمان  استفاده می‌کنند.
بهتر است قبل از استفاده محصولات شوینده و پاک کننده دستورالعمل مصرف روی جلد آنها را خوانده و طبق آن عمل کنید و هرگز چندین شوینده و پاک کننده را باهم مخلوط نکنید چون اینکار باعث تولید گازهای سمی و خطرناک می‌شود که می‌‌تواند در نهایت منجر به گاز گرفتگی  و مسمومیت شود. 

                                                                                             واحد تحقیق و توسعه: فروشگاه سان سلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *